• Naudinga žinoti
    • Mano finansai
    • Mano namai
    • Mano automobilis
  • Mūsų gyvenimas
    • Laisvalaikis
    • Kelionės
    • GF virtuvė
  • Mus įkvepia
    • „Velomaratonas“
    • Paroda „neMATOMAS KELIAS“
    • Dakaro užrašai
    • Menas
    • Bėgimas

Daugiau temų

Benediktas Vanagas: kaip „valgomas“ Dakaras

Mus įkvepia / Dakaro užrašai 2018 12 05

Benediktas Vanagas mūsų tinklaraščiui papasakojo, kaip ruošiasi septintąjam Dakarui. Kokie etapai sunkiausi? Kas įsimintiniausio yra nutikę pasiruošimo metu? Skaitykite ir sužinosite.

General Financing, General Financing team Pitlane, Dakaras, Benediktas Vanagas

Nuotr. Ryčio Šeškaičio.

Sakoma, kad jei nori suvalgyti visą dramblį jį valgyti reikia gabaliukais. Ar galima būtų šią alegoriją pritaikyti pasiruošimui Dakarui? Kaip jūs suvaldote visą šį procesą?

Pasiruošimas Dakarui – stulbinamo masto procesas. Pažįstu nemažai lenktynininkų, kurie norėtų startuoti šiose, sudėtingiausiose planetos lenktynėse, tačiau dėl milžiniško pasiruošimo masto nesiryžta pradėti. Išanalizavus procesus, supranti, kad tai tūkstančiai smulkmenų, kurioms turi tinkamai pasiruošti.

Karyboje egzistuoja samprata: sunku pratybose, lengva mūšyje. Pasiruošimas Dakarui – tas pats. Kuo daugiau įdėsi pastangų ruošiantis, tuo sklandesnis procesas potencialiai tavęs laukia Pietų Amerikoje.

Ruošiantis neįmanoma imtis visų procesų vienu metu. Reikia aiškaus plano ir tiesiog eiti nuo darbo prie darbo, nuo veiksmo prie veiksmo. Tad ši alegorija tinka puikiai. Norint suvaldyti šį procesą, reikalingi keturi pamatiniai žodžiai: planavimas, drausmė, komanda ir veiksmas.

General Financing, General Financing team Pitlane, Dakaras, Benediktas Vanagas

Nuotr. Ryčio Šeškaičio ir matulaitis.lt.

Kokius pasiruošimo etapus galėtumėte išskirti? Kaip šie etapai ir jų darbai išsidėsto metų bėgyje? Nuo ko ir kada pradedate ruoštis?

„Instagram“ socialiniame tinkle naudoju grotažymėmis paženklintą sampratą #DakarNeverEnds. Išties, pasiruošimas Dakarui niekada nesibaigia. Puikiai atsimenu jausmą stovint finiše, kai supranti, kad jau vėluoji kitų metų startui.

Suprantama, pasiruošimo procesai skaidosi į etapus, etapai į darbų grupes, kurios savo ruožtu subyra į šimtus, tūkstančius ar dešimtis tūkstančių smulkių darbelių. Reikia suprasti, kad kai kurie procesai trunka ilgiau nei metus.

Pavyzdžiui, naujojo šių metų „Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolido užsakymo procedūra buvo padaryta dar prieš pora metų. Tiek užtruko, kol galų gale „General Financing team Pitlane“ komanda jį gavo.

General Financing, General Financing team Pitlane, Dakaras, Benediktas Vanagas

Nuotr. Ryčio Šeškaičio ir matulaitis.lt.

Labai grubiai dėstant: metų pradžioje sukuriamas metų planas, jame sugrupuojami pasiruošimo procesai atsižvelgiant į imlumą darbui, bei geriausiai tam tinkamą sprendimo laiką. Pavyzdžiui, komandos skrydžių bei viešbučių užsakymai vykdomi gegužės pabaigoje, t. y., iki Dakaro starto likus dar septyniems mėnesiams. Tai yra daroma todėl, kad tuo metu jau ką tik būna paskelbta lenktynių trasa, žinomos bivuakų lokacijos. Užsakant taip anksti dar yra tikimybė gauti pigesnių bei patogesnių kelionių bilietų bei gyvenimo vietų galimybių.

Partneriai komplektuojami visų metų bėgyje. Komandos sudėtį jau žinome iki rugpjūčio mėnesio. Technika fiziškai ruošiama rugsėjo-spalio mėnesiais. Detalės technikos paruošimui komplektuojamos liepą-rugpjūtį.

Lapkritį visa technika yra atiduodama Dakaro organizatoriams išsiuntimui į Pietų Ameriką. Lapkritį-gruodį finalizuojamas media komandos darbas. Sportinis pasiruošimas vyksta ištisus metus, tačiau rugsėjo-lapkričio mėnesiais jis yra pats intensyviausias. Gruodį jau įeini į vidutinį fizinio pasiruošimo tempą, kad kūnas būtų pasiilsėjęs sausio iššūkiui.

Iki gruodžio 23 d. „General Financing team Pitlane“ ir Benediktas Vanagas kviečia prisijungti prie didžiausios komandos Dakare. Kiekvienas, nukeliavęs į https://dakaras.gf.lt/ gali įkelti savo nuotrauką į virtualų Vytį. Vėliau jis bus išspausdintas ir Peru užklijuotas ant „Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolido.

Kaip sakė Benediktas Vanagas, kad visi, kas Dakare pamato Vytį, kuriame tūkstančiai nuotraukų, klausia, kaip galėtų ten patekti. Nepraleiskite progos ir jūs!

Kurie pasiruošimo etapai yra sudėtingiausi ir kodėl?

Sudėtingiausia visada spręsti nežinomuosius ar ne pagal planą vykstančius procesus. Esame priklausomi nuo šimtų tiekėjų, kurie dėl objektyvių ar subjektyvių priežasčių, būna, paveda. Visi darbai yra padaromi. Sudėtingiausia suplanuoti, iš patirties žinau brangiausius procesus, nes turi užtikrinti ir finansinius srautus darbams atlikti.

Kokių priemonių imatės, kad pasiruošimas Dakarui vyktų kuo sklandžiau?

Planavimas čia – karalius. Prie tokio milžiniško planavimo masto, nutinka procesų, kurie vyksta ne pagal grafiką. Tačiau tokiose situacijose padeda prie planavimo termino pridėtos papildomos dienos ar savaitės. Būna, jos išgelbėja, kai procesas pradeda vėluoti. Visgi, esminis faktorius čia – patyrusi ir koordinuota komanda. Specialistai žino, kada reikia patikrinti procesus, ar kokius kontrolinius klausimus užduoti tiekėjams, kad išvengtų didelių nesklandumų ateityje.

General Financing, General Financing team Pitlane, Dakaras, Benediktas Vanagas

Nuotr. Ryčio Šeškaičio.

Kaip vertinate pasiruošimą 2019 metų Dakarui? Ar šešeri metai patirties Dakare palengvina pasiruošimą?

Septintasis pasiruošimas Dakarui simbolizuoja, kad tai iki tol jau esame darę bent šešis kartus. Žinoma, mes esame labiau patyrę ir pasiruošimas nebėra toks baisus, kaip pirmuosius kartus. Mes žinome, kur vykstame ir suprantame, kokie pasiruošimo aspektai yra prioritetiniai. Žinau vieną, – smulkmenų čia nėra. Bet kuris ne iki galo nepadarytas darbas vėliau išlįs su trenksmu.

Pasiruošimą 2019 Dakarui pavadinčiau ramiausiu pasiruošimu per visą komandos istoriją. Tikiu, išmokome geriau planuoti.

Papasakokite kelis įsimintiniausius nutikimus įvykusius besiruošiant Dakarui.

Vien apie pasiruošimą Dakarui būtų galima parašyti ne vieną knygą. Na, kad ir visai neseniai nutikusi istorija. Likus mėnesiui iki technikos atidavimo Prancūzijoje, sužinojome, kad galime gauti „BFGoodrich“ padangas, kurias kitų metų Dakare naudos ir gamyklos gamintojos.

Tuomet greitai keitėme planą, rizikuodami atsisakėme senesnės specifikacijos padangų. Naujosios stipriai vėlavo. Gavome jas tik likus dienai iki technikos išsiuntimo. Jos sukorė kelią iš Šiaurės Amerikos lėktuvu į Prancūziją, po to sunkvežimiu į Čekiją, iš Čekijos mikroautobusu per naktį į Lietuvą. Lietuvoje buvo sumontuotos ant ratlankių ir vėl, dabar jau serviso sunkvežimyje, iškeliavo į Prancūziją, iš kur išplauks į Pietų Ameriką. Per mėnesį laiko šios padangos bus aplankiusios tris kontinentus.

© General Financing. Bet koks šio tinklaraščio turinio naudojimas, kopijavimas ar citavimas be autorių leidimo yra draudžiamas. Susisiekite info@gf.lt.

Susiję įrašai:

Ar visi galėtų vairuoti Benedikto Vanago „Toyota Hilux“?
Mus įkvepia / Dakaro užrašai 2018 10 10
Virtualus turas po „Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolidą
Mus įkvepia / Dakaro užrašai 2018 11 06

Pirmieji sužinokite apie naujausius įrašus

Ačiū, kad užsiregistravote!

Naujausi įrašai

Benedikto Vanago mintys po Dakaro ir planas siekti dar aukštesnės vietos
Mus įkvepia / Dakaro užrašai 2019 02 11
Kreditas būsto remontui: 5 klientų dažniausiai užduodami klausimai
Naudinga žinoti / Mano finansai 2019 02 04
Plaukų slinkimo gydymui – savų trombocitų injekcijos
Naudinga žinoti / Mano namai 2019 02 01
UAB „General Financing“, Perkūnkiemio g. 3, LT-12127 Vilnius
1851 85 205 9377 info@gf.lt www.gf.lt
Ad Fingers Interactive Agency